Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de NN Egmond Halve Marathon zelf!

Inschrijving Business Run

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving voor de Business Run open?
De inschrijving voor de Business Run gaat op 12 augustus 2024 om 09.00 uur open.
 
Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit 30 december 2024, of eerder als we uitverkocht zijn.
 
Hoe werkt het aantal inschrijvingen per Business team?
Een team bestaat uit 10 personen. In de inschrijfmodule bestel je één team, waarvoor je 10 startbewijzen ontvangt. Het is ook mogelijk om met minder dan 10 deelnemers mee te doen, de overige startnummer ontvang je dan uiteraard ook. We raden altijd aan om de teams volledig te vullen.
 
Kan ik mijn Business inschrijving aanvullen met losse tickets?
Heb je meer dan 10 deelnemers, dan kan je een extra team inschrijven, zolang de inschrijving open is. Mocht je een team niet vol krijgen, dan mag je deze ook aanvullen met relaties, vrienden en bekenden.
 
Kies je er voor om individuele tickets te kopen, houd er dan rekening mee dat deze deelnemers niet mogen starten in het business startvak en geen gebruik mogen maken van de business faciliteiten. 
 
De 5 snelste deelnemers van het team worden gebruikt om de uitslagen op te maken. Heb je minder dan 5 deelnemers, dan komt jouw team niet in de uitslagen.
Bij Goede Doelen teams van max 5 teamleden is dit anders. Dan gelden de 3 snelste deelnemers.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere Business teams?
Hoe meer teams, hoe hoger de korting. De staffelkorting geldt ook wanneer je teams voor verschillende categorieën en afstanden met elkaar combineert. Let op, de korting wordt per bestelling berekend.

Bij afname van 5 t/m 9 teams = 5% korting
Bij afname van 10 t/m 14 teams = 10% korting
Bij afname van 15 teams of meer = 15% korting

Voor Goede Doelen teams geldt:
Bij afname 10 t/m 19 teams = 5% korting
Bij afname 20 t/m 29 teams = 10% korting
Bij afname van 30 teams of meer = 15% korting


Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Nee, dat is niet per se nodig. Je vinkt dan ‘Ik weet het nog niet’ aan om door te gaan met de inschrijving.  

Afbeelding met tekst, schermopname, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving  

Het is, gelet op de veiligheid tijdens het evenement, verplicht dat uiterlijk 1 dag voor het evenement alle tickets zijn toegewezen in jouw dashboard.
 
Heb je bij verzending van de startbewijzen gekozen voor ‘Adres deelnemer’, dan dien je voor de uiterste wijzigingsdatum 2 december 2024 de tickets te hebben toegewezen. 
Als je later dan de uiterste wijzigingsdatum 2 december 2024 hebt ingeschreven, is het aan te raden om de tickets direct toe te wijzen.

Tickets wijzigen is tijdelijk niet mogelijk tussen 2 december en 30 december 2024.
Tickets toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om een teamlid een ticket te laten claimen.

Óf open de resterende tickets en kies daar per ticket voor: een deelnemer uitnodigen, een unieke registratielink delen of zelf handmatig gegevens invullen.

Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
De uiterste wijzigingsdatum is 2 december 2024, zodat wij voldoende tijd hebben om de startnummers/stuurbordjes/stempelkaarten naar het juiste adres te verzenden.

Tickets wijzigen is tijdelijk niet mogelijk tussen 2 december 2024 en 30 december 2024.

Vanaf 2 december 2024 kan je niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze gegevens worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de startnummers. Je ontvangt betreffende startnummers op jullie factuuradres.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?

Open jouw dashboard, open betreffende ticket en kies bij ‘Gegevens’ voor ‘Registratie bewerken’ om het mailadres aan te passen.
Factuur/Betaalmogelijkheid
Hoe kan ik mijn Business teams op factuur betalen?
Kies tijdens de inschrijving voor ‘Plaats bestelling als bedrijf’ en voor ‘Overboeking’ om op factuur te betalen.

Waar kan ik mijn factuur terugvinden en hoe betaal ik deze?
De factuur kan je terugvinden in jouw dashboard. Je kunt het bedrag overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.

De betaling aan Mollie Payments is teruggestort. Wat nu?
Hoogstwaarschijnlijk is er aan Mollie Payments betaald zonder vermelding van het Betaalkenmerk.

In dat geval lukt de betaling niet en komt het geld automatisch bij jullie terug. Je kan opnieuw overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.

Het Betaalkenmerk vind je terug op de factuur. Open jouw dashboard en open betreffende factuur voor de betaalgegevens.

Ik heb betaald, maar de factuur staat nog open in mijn dashboard. Hoe kan dat?
De betaling is waarschijnlijk teruggestort omdat er is betaald zonder (het juiste) Betaalkenmerk. Zie de informatie hierboven.

Ik ben vergeten een referentie/PO-nummer door te geven. Wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende factuur en bewerk de ‘Factuurgegevens’. Je kunt de aangepaste factuur daarna downloaden via het download icoontje naast het bedrag.

Wat gebeurt er als ik de factuur te laat betaal?
Bij niet, te late of onvolledige betaling of als de automatische incasso mislukt, bent u, zoals dat heet, in verzuim en heeft Le Champion het recht wettelijke rente te berekenen. U ontvangt een herinnering en krijgt nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als de betaling uitblijft, wordt u aangemaand en heeft Le Champion het recht incassokosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van de betaling mag Le Champion iedere vorm van dienstverlening staken, totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is. Indien nodig geeft Le Champion de vordering uit handen aan een incassobureau.
Startnummers
Waar worden de Business startbewijzen bezorgd?
Tijdens de inschrijving kies je voor verzending naar ‘Factuuradres’ of ‘Adres deelnemer’.

Wanneer je kiest voor 'Factuuradres' ontvang je het businesspakket op het factuuradres. Let op! Je dient het factuuradres bij de betaalstap in te vullen. Dit mag géén postbus adres zijn.

Wanneer je kiest voor 'Adres deelnemer', ontvangt elke deelnemer het startbewijs op het persoonlijke opgegeven adres. De adressen van de deelnemers dienen voor de uiterste wijzigingsdatum 2 december 2024 in het dashboard te staan. Anders worden de startbewijzen alsnog naar het factuuradres verzonden. Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.
 
Bij bestellingen die na 2 december 2024 gedaan worden, dienen de deelnemersgegevens direct aangevuld te worden.

Wanneer worden de startbewijzen bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startsbewijzen bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.
Annuleren
Kan ik mijn teaminschrijving annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je inschrijving kosteloos te annuleren. Check hiervoor de Algemene voorwaarden voor Business, artikel 2.7.

NN Egmond Halve Marathon 2025

Start en finish
Waar zijn de start en finish?
De start en finish bevinden zich op Boulevard Noord in Egmond aan Zee.

In welk Businessvak starten wij? 
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, waaronder de startvakken en -tijden.
 
Óf open jouw dashboard en check in de week van het evenement jouw ‘Toegewezen tickets’.
 
Wat zijn de starttijden van de Business Run?
Kijk voor de starttijden op de website.
 
Mag een teamlid eerder of later starten?
Een deelnemer mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan.

Mag een teamlid deelnemen aan een andere afstand?
Het is alleen mogelijk om een kortere afstand te lopen. De deelnemer kan met het toegewezen startnummer de kortere afstand lopen en start dan vanuit het zelfde startvak bij de kortere afstand.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij Bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk in Sporthal De Watertoren in Egmond aan Zee.

Wat zijn de openingstijden van de helpdesk?
De helpdesk is geopend van 09:00 uur tot 13:00 uur.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.
Medaille
Ontvang ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Waar kan ik mijn medaille laten graveren?
Je kunt jouw medaille tijdens het evenement laten graveren bij de graveer-stand. De graveer-stand vind je in Sporthal De Watertoren in Egmond aan Zee.
Tijdslimiet
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname aan de NN Egmond Halve Marathon gelden de volgende limieten:
- 10,5 km: 1,5 uur;
- 21,1 km: 3 uur.

De finish voor de Halve Marathon sluit om 16.05 uur. Dit betekent dat iedere deelnemer het 10,5 km punt om 14.24 uur moet hebben bereikt.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Kijk op de website voor informatie over de verzorgingsposten.

Is er medische hulpverlening aanwezig?

Bij de verzorgingsposten langs de route vind je medische hulpverlening.

Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie en langs het parcours.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?
In Sporthal De Watertoren kunnen deelnemers zich kunnen omkleden. In de kleedkamers van de voetbalvereniging, die ook beschikbaar zijn, is zeer beperkte douchegelegenheid aanwezig. De kleed- en douche-accommodatie, die zich in de sporthal bevindt, is beschikbaar voor deelnemers aan de Businessloop (inclusief goede doelen teams).

Waar kan kleding ingeleverd worden?
Vlakbij de sporthal kun je kleding inleveren of achterlaten. Dit kan op de volgende locaties:

1. In de tenten voor Sporthal De Watertoren (bewaakt);
2. In de tent op het voetbalveld van VV Egmondia (onbewaakt).

Bij inlevering van jouw tas bij Sporthal De Watertoren krijg je een sticker op jouw startnummer geplakt en een corresponderend nummer op je tas. Na afloop kun je aan de hand van dit nummer je tas weer ophalen. Let op! Laat je kleding niet achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd. Na de finish krijg je een poncho, zodat je niet afkoelt.

Voor Sporthal De Watertoren wordt een lockerwagen geplaatst. De kosten voor het huren van een locker zijn € 5,00 waarvan € 2,00 borg wordt gerekend.

Laat geen kleding achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
Foto/video
Waar kan ik de teamfoto’s vinden?
De teamfoto’s vindt je op de website.
Tijdsregistratie, uitslagen
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgd door Mylaps Event Timing door middel van een chip achter op jouw startnummer.

Waar vind ik de uitslagen?
De uitslagen vind je terug op de website.

Mijn uitslag klopt niet, wat nu?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.

Kan je persoonlijke uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.
Le Champion app
Waar download ik de Le Champion app?
De Le Champion app is gratis te downloaden via Google Play of via de App Store. Meer informatie over de Le Champion app vind je op de website.

Overig

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

NN Egmond Halve Marathon 2025

Uitslag
Mijn uitslag in de Le Champion app klopt niet/ontbreekt. Wat nu?
Indien jouw uitslag in de app niet klopt, of als jouw uitslag niet in de app staat, check dan de officiële uitslag op de website. De uitslag op de website is leidend.

Waar vind ik mijn officiële uitslag?
Kijk voor de officiële uitslag van Mylaps Event Timing op onze website.

Mijn uitslag op de website klopt niet. Hoe verander ik dat?
Voor vragen en opmerkingen over de uitslag, stuur een email naar Mylaps Event Timing. Vermeld je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.

Kan ik mijn uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.
Foto/Video
Waar kan ik mijn persoonlijke foto's terugvinden?
Na het evenement kan je de foto’s terugvinden op onze website.

Waar kan ik de teamfoto's terugvinden?
Je vind de teamfoto's terug op de website.

Kan ik mijn foto’s laten verwijderen?
Stuur een bericht naar MyLaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek.
Gevonden voorwerpen
Ben je iets waardevols verloren?
Informeer dan even bij onze organisatie via het contactformulier.
Volgende editie
Wanneer is de volgende editie?
Kijk naar het logo op de website van het evenement voor de datum van de volgende editie.

Wanneer opent de inschrijving voor de volgende editie?
Als je op de hoogte wilt blijven over nieuws rondom onze evenementen schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Overig

Vrijwilligers
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Het team bestaat uit individuele vrijwilligers, studenten en vrijwilligers vanuit verenigingen. Meer over het vrijwilligerswerk lees je op onze website.
Lidmaatschap Le Champion
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Meedoen aan de sportevenementen van Le Champion is al een feest op zich, maar om als lid aan de start te staan, geeft net dat beetje extra. Meer over lid worden van Le Champion lees je op onze website.
Heb je vragen over jouw individuele inschrijving? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen voor individuele deelnemers.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht